সবাতোকৈ আপোন ষষ্ঠ শ্ৰেণী অসমীয়া প্ৰশ্ন উত্তৰ অসমীয়া মাধ্যম পাঠ ১ assamese lesson 1 class 6 assamese science question answer assamese medium class 6 AssamQna

 সবাতোকৈ আপোন
ষষ্ঠ শ্ৰেণী অসমীয়া প্ৰশ্ন উত্তৰ 
অসমীয়া মাধ্যম পাঠ ১
assamese lesson 1
class 6 assamese question answer assamese medium 
class 6 AssamQna





৩৷ কোৱা আৰু লিখা ৷

(ক) কবিয়ে কাক কাক সবাতোকৈ আপোন বুলি কৈছে ?
উত্তৰ:- কবি নৱকান্ত বৰুৱাদেবে নিজৰ আই, স্বদেশ আৰু মাতৃভাষাক সবাতোকৈ আপোন বুলি কৈছে ৷


(খ) কবিয়ে প্ৰাণৰ চিনাকী বুলি কাৰ কাৰ কথা কৈছে ?
উত্তৰ:- কবিয়ে স্বদেশৰ নগৰ, গাওঁ, জান-জুৰিক প্ৰাণৰ চিনাকি বুলি কৈছে ৷


(গ) কবিতাটিত অন্তৰৰ ভাব কিহেৰে প্ৰকাশ কৰা বুলি কোৱা হৈছে ?
উত্তৰ:- কবিয়ে নিজৰ ভাষাৰে অন্তৰৰ কুমলীয়া ভাব প্ৰকাশ কৰা বুলি কৈছে ।


(ঘ) কবিয়ে জগতখন কাৰ যোগেদি চিনি পাবলৈ আশা কৰিছে ?
উত্তৰ:- নিজ মাতৃ, স্বদেশ আৰু মাতৃভাষাৰ জৰিয়তে জগতখন চিনি পাবলৈ কবিয়ে আশা কৰিছে ৷


(ঙ) সুধীশাল পৃথিৱীত কেনেকৈ, কাৰ স’তে খোজ দিবলৈ কবিয়ে ইচ্ছা কৰিছে ?
উত্তৰ:- সুবিশাল পৃথিৱীখনত কবিয়ে একতাৰ ডোলেৰে হাতে হাতে ধৰাধৰিকৈ সকলোৰে লগত খোজ দিবলৈ ইচ্ছা কৰিছে ৷


৪। কবিতাটিৰ মূলভাব লিখা-
উত্তৰ:- কবিতাটোত কবিয়ে আই, দেশ আৰু নিজৰ মাতৃভাষাক সবাতোকৈ আপোন বুলি কৈছে- ইয়াৰ কাৰণ আইৰ কাৰণে আমি জগতখন চিনি পালো।আৰু আমি আমাৰ দেশখনক আপোন বুলি কোৱাৰ কাৰণ হৈছে- ওপজা ঠাই খনৰ বাবে পৃথিৱীত আগুৱাই যাব পাৰিম সেইফালৰ পৰা দেশখন আমাৰ বাবে আপোন আৰু আমি আমাৰ মাতৃভাষাক সবাতোকৈ আপোন  বুলি কোৱাৰ কাৰণ হৈছে- আমি আমাৰ মাতৃভষাৰে মনৰ ভাব প্ৰকাশ কৰিব পাৰোঁ। সেইফালৰ পৰা মাতৃভষা আমাৰ বাবে সবাতোকৈ আপোন।


৫। পাঠৰ পৰা অন্ত্যধ্বনি থকা শব্দবোৰ মিলাই লিখা।
উত্তৰ:- আই - চিনাই
            চহকী - চিনাকী
            সুৰীয়া - কুমলীয়া
            জগত - লগত
            সুখ - দুখ


৬ ৷ নিৰ্দিষ্টতাবাছক প্ৰত্যয়টো, টি, জন, জনী, খন, খনি ব্যৱহাৰ কৰি তলৰ শব্দবিলাক নতুনকৈ লিখা ৷
উত্তৰ:- তিৰোতা + জনী = তিৰোতাজনী
            ছাতি + টো = ছাতিটো
            কেঁচুৱা + টি = কেঁচুৱাটি
            ঘৰ + টো = ঘৰটো (‘গৃহ’ অৰ্থত)
           ঘৰ + খন = ঘৰখন (‘পৰিয়াল’ অৰ্থত)
            কিতাপ + খন = কিতাপখন
            ছোৱালী + জনী = ছোৱালীজনী
            ফুলনি + খন = ফুলনিখন
           নৈ + খনি = নৈখনি
           পৰ্বত + খন = পৰ্বতখন


৭। বাক্য ৰচনা কৰা।
উত্তৰ:-  শুৱনি:- পথাৰখন ধানেৰে শুৱনি হৈ পৰিছে।

সুৰীয়া:- আমাৰ মাতৃভাষা সুৰীয়া  নহলেও আমাৰ বাবে সদায় আপোন।

ধুনীয়া:- পঞ্চী দেশিবলৈ ধুনীয়া যদিও পঢ়িৱলৈ  নোৱাৰে।

চহকী:- মানুহজন চহকী যদিও অহংকাৰী নহয় ।

কুমলীয়া:- ৰহিমে নিজৰ মননৰ ভাব ঋষভৰ আগত কুমলীয়া ভাবে প্ৰকাশ কৰিলে ।

সুবিশাল:- সুবিশাল পৃথিৱীত হাতে-হাতে ধৰা-ধৰিকৈ খোজ দিবলৈ কবিয়ে ইচ্ছা কৰিছে।


৮ । কবিতাটিৰ পৰা যুৰিয়া শব্দবোৰ বিচাৰি লিখা
উত্তৰ:- গছ — লতা
           নগৰ —গাঁও
           জান—জুৰি
           সুখ— দুখ
           স্নেহ—শান্তি


৯। তলত দিয়া শব্দবোৰৰ নঞৰ্থক ৰূপবোৰ লিখা।
উত্তৰ:-  হ'ব - নহ'ব।
             ধোওঁ - নোধোওঁ।
             শুনা - নুশুনা।
             কৰোঁ -  নকৰোঁ।
             খেলোঁ - নেখেলোঁ।
             যাম - নাযাম।
             দিম - নিদিম।
             লিখোঁ - নিলিখোঁ।


১০ । কবিতাটিত থকা বিশেষ‍্য আৰু বিশেষণ পদবোৰ বাছি উলিয়াই লিখা –
উত্তৰ:-  আই - সবাতো
             গছ - শুৱনি
             লতা - আপোন
             ফুল - ধুনীয়া
             ধৰণী - চহকী
             দেশ - সুৰীয়া
             নগৰ - কুমলীয়া
             গাঁও - সুবিশাল


১১। উপযুক্ত শব্দৰে খালী ঠাই পূৰ কৰা।

(ক) মই মোৰ আইক _______  পাওঁ ।
উত্তৰ:- ভাল


(খ) মই মোৰ মাতৃভাষাক _______& কৰোঁ ।
উত্তৰ:- শ্ৰদ্ধা


(গ) আমি আমাৰ স্বদেশক লৈ ______ বোধ কৰো ।
উত্তৰ:- 


১৬ । সাঁথৰ ভাঙা —

ক) নাকত বহি
কাণত ধৰে
এনে কি বস্তু
ভাল পায় নৰে ?
উত্তৰ:- চচ্মা

খ) ক আইটি টপৰাই
কাটি নিলে বাঢ়ি যায় ।
উত্তৰ:- সূতা

গ) দি মৰিল কোন
উত্তৰ:- দধাচি

ঘ) নিদি মৰিল কোন ?
উত্তৰ:- দুৰ্যোধন

ঙ) নি মৰিল কোন ?
উত্তৰ:- ৰাৱণ

চ) নকৈ মৰিল কোন ?
উত্তৰ:- জয়মতী

*

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post